středa 15. července 2015

Recenze


RAW - Belle Aurora



Autor: Belle Aurora
Série: RAW Family
Díl: 1
Vydání: 1/2014

Fan překlad



Anotace:


Kdybyste vyrůstali jako já, mysleli byste si, že budu mít horší povahu, než vlastně mám. Hned jak mi bylo šestnáct, jsem opustila tu díru, kterou jsem nazývala domovem a riskla to na ulici. Nejlepší rozhodnutí, který jsem kdy udělala.
Teď, v šestadvaceti, mám vzdělání a práci a jsem v ní zatraceně dobrá. Moji přátelé se stali mou rodinou. Stejně jako já totiž vědí, jaké to je vyrůstat nemilovaný.
Ale řekněme si pravdu. Svět uvolní cestu jen těm, kteří vědí, kam jdou.
To jsem já.
Vím, kam mířím a nakonec se tam dostanu. Za svých vlastních podmínek a svým vlastním tempem.
Ale taky je tu on.
Cítím na sobě jeho oči. Vidím ho, jak se skrývá mě na dohled. Sleduje mě.
Nutí mě něco cítit.
Je to neobvyklé.
Ale je to skutečnost.
Jsem si jistá, že jste zvědaví, jak se člověk může zamilovat do svého stalkera.
No, já můžu.
Tohle není příběh.
Tohle je můj život.
 

Moje hodnocení



Alexa pracuje jako sociální pracovnice s dětmi bez rodiny a bez domova. Velmi dobře tu situaci zná, sama nějakou chvíli žila na ulici. Vybrala si toto, než žít doma s problémovými rodiči a bratrem, který se s tím nedokázal vypořádat a začal brát drogy. Nechtěla tak také dopadnout. Svou pílí se vypracovala a žije spokojený život.

Již nějakou chvíli pozoruje muže, který se kolem ní pohybuje, pozoruje jí, dokáže vycítit jeho přítomnost. I když je z toho mírně zneklidněná, nemyslí si, že jí hrozí bezprostřední nebezpečí... no to se celkem spletla. A už vůbec nečeká, jak jí setkání s ním tváří v tvář obrátí život vzhůru nohama.

*****

Nemůžu říct, že jsem si úplně oblíbila postavu Lexi, ale postupně jsem začala zbožňovat Twitche, některé jeho pronesené věty byly úžasné. Kniha je psaná z obou pohledů a jak už z mého komentáře vyplývá, kapitoly z pohledu Twitche jsem měla raději. Příběh je mírně přitažený za vlasy, ale s tím já  při čtení problém neměla. Motivy chování Twitche se dají během čtení odvodit, poznáte, kdo se za jeho přezdívkou ve skutečnosti skrývá, ale přiznám se, že jsem během čtení neměla ponětí, jestli bude mít knížka happy end nebo ne... a vlastně bezprostředně po dočtení jsem si tím také jistá nebyla.

Nakonec jsem se rozhodla, že knížka skončila svým způsobem dobře. Twitch byl opravdu trošku narušená postava, příliš intensivní a zuřivý a nedovedu si představit, že by se v okamžiku změnil na někoho jiného, krotkého a milujícího. A ani si nemyslím, že by to tak mělo být. Svým způsobem si mě podmanil a přiznávám, že občas mi přišel úžasný (i když ten jejich sexuální styl byl pro mě někdy trošku moc). Obdivovala jsem ho, že se nakonec dokázal vzdát své "závislosti" a konec byl takový, jaký byl. Pukalo mi pro něj srdce a ano, uronila jsem pár slz. Jo takže pro měl byl konec knížky takový, jaký měl být.

Knížka na mě zapůsobila, vyvolala emoce (ať už v dobrém nebo i v tom špatném smyslu) a splnilo to svůj účel. Jen mi tak trošku vadilo, čím se Twitch živí - tedy spíš mi nešlo na rozum, jaktože to v podstatě vůbec nevadilo Lexi. Také tam byly dvě scény, které mi vzhledem k příběhu přišly dost nevhodné, ale zase docela to později bylo vysvětlené, takže to tak nějak beru.

Pozor, obsahuje spoiler:
Díky útržkovitým informacím od autorky se ve druhém díle, který má být o Juliusovi, s Twitchem znova setkáme. A ano, po uplynutí několika let mu přeju šťastný život po boku jeho rodiny a doufám, že ho dosáhne. Vím, že bude úžasný táta. A věřím, že promeškané roky byly potřebné pro jeho osobnost.

O Juliovi nevíme skoro nic, tak jen můžu doufat, že se autorce podaří napsat alespoň stejně poutavý příběh.

Hodnocení: 5*
Hodnocení obálky: 4,5*

1 komentář:


  1. Četla jsem první a velmi mně tato kniha zaujala, zajímalo by mně, zda je druhý díl už vydaný. Budu se muset podívat....

    OdpovědětVymazat