úterý 21. července 2015

Recenze


Hřebec - Alice Clayton



Autor: Alice Claytonová
Série: Cocktail
Díl: 3
Vydání: 15.6.2015




Anotace:

Po Nabíječi a Roštěnce se čtenářky mohou těšit na ztřeštěnou romantickou komedii o strhávání korzetů a vzdouvající se hrudi, o nezkrotné vášni a nekonečné lásce. Také o archivaci dokumentů a o koňském hnoji – počkat, cože?
Ve dne Viv Franklinová navrhuje softwarové programy. V noci tajně hltá zamilované románky a touží po rytíři v nablýskané zbroji, nebo po kovboji na divokém hřebci (ach bože, jen zaržát), nebo po statném požárníkovi, do kterého by se zamilovala až po uši. K tomu nosí korzet – na ten nezapomínejte.

 Když se dozví, že po dávno zapomenuté tetě zdědila nádherný starý ranč v kalifornském Mendocinu, vyrazí tam celá natěšená s vidinou obrovského dobrodružství jako z románu. Jenže v každém románu nastane zvrat, že ano?

 Na jedné straně kovboj, pro kterého se jí úplně zapálí lýtka (kovboj Hank totiž za spálená lýtka skutečně stojí). Na druhé straně knihovník Clark Barrow, který se jí jaksepatří dvoří. Mohou tvídová saka a záplaty na loktech soupeřit s koženými kalhotami a botami s ostruhami?



Moje hodnocení


Ve Vivian se perou dvě části - první, která je skvělou počítačovou programátorkou s drsnějším zevnějškem včetně tetování a piercingem a druhá, velmi romantická, až naivní povaha umělkyně. Tajně hltá harlekýnky  velmi touží prožít přesně stejný romantický a vášnivý vztah jako ve svých knížkách, kdy by se střetla se svou osudovou láskou a konečně by mohla vyslovit onu důležitou větu "miluji tě".

Její vlastní příběh jako z románku se začne odehrávat ve chvíli, kdy jí neznámý muž po telefonu oznámí, že zdědila dům po vzdálené tetičce v městečku na pobřeží na druhé straně země. Někdy realita může být lepší než knížky, jen tomu dát šanci. Podaří se to Vivian?

*****
 
Kdo hledá letní oddechovku, je Hřebec dobrá volba. Opět se tu setkáváme s vtipným stylem psaní Alice Clayton (i když po mě to občas působilo hodně prvoplánově a ne vždy mi tento styl 'za každou cenu být vtipná' sedí). Viv mi nelezla tolik na nervy jako hrdinka předchozího dílu v Nabíječi, ale v jistých momentech za její nadržené chování, kdy neviděla nic jiného než 'svého' kovboje, bych jí nejradši praštila něčím po hlavě. Byla jsem ráda, že jsme se tu alespoň na chviličku znova setkali s úžasným Simonem a i Caroline, to propojení bylo pěkné. No a samozřejmě Clark. On byl prostě tak milý :-)
 
Ještě musím vyzdvihnout místo Mendocino, pobřežní městečko, které dýchá historií. A ta jeho představa si mě podmanila.
 
Suma sumárum se mi knížka líbila, i když nebyla kdoví jak strhující. Rozuzlení příběhu bylo příliš rychlé, očekávané vyvrcholení proběhlo tak rychle, že si ho člověk stěží vychutnal. Epilog se mi líbil, jen bych ho já osobně viděla až po uplynutí delší doby. Ale jo, proč ne, vždyť to byla jejich dokonalá představa života.
 
Hodnocení: 4*
Hodnocení obálky: 4*
 


Žádné komentáře:

Okomentovat