pondělí 24. srpna 2015

Recenze


Better When He's Bad




Autor: Jay Crownover
Série: Welcome to the Point
Díl: 1


Fan překlad


Anotace:

Vitajte v Pointe.

Existuje rozdiel medzi zlým chlapcom a chlapcom, ktorý je zlý... zoznámte sa so Shanom Baxterom.

Sexy, tmavý a nebezpečný, Bax nie je len zo zlej strany mesta, on sám je tá zlá strana mesta. Kriminálnik, bitkár a výtržník, majster zlých rozhodnutí, kým ho jedno také rozhodnutie nepošle do väzenia na päť rokov. Teraz je Bax vonku a hľadá odpovede. Nezáleží mu na tom, čo musí urobiť alebo koho musí zraniť, aby ich dostal. Avšak v tejto hre sa objaví nová hráčka, príliš nevinná, príliš nežná... a stojí mu priamo v ceste.

Dovie Pryce vie všetko o ťažkom živote a tvrdých rozhodnutiach ktoré s ním idú ruka v ruke. Vždy sa snažila byť dobrá, snažila sa pomáhať ostatným a snažila sa nepodľahnúť temnote. Ale ulica opäť bojuje, veci idú zo zlých k horším a jediný človek, ktorý jej môže pomôcť je ten najdesivejší, najsexy a najviac komplikovaný ex-trestanec akého Point kedy vytvoril.

Bax ju desí, ale Dovie netrvá dlho uvedomiť si, že niektorí chlapci sú proste lepší, keď sú zlí.

 
Moje hodnocení
 
 
 
Miluju knížku Rule od Jay Crownover, četla jsem jí několikrát a určitě ne naposledy. Jedna z mých prvně čtených new adultek a i díky ní jsem si tento žánr zamilovala. Tak nějak jsem předpokládala, že ani tato knížka mě nejspíš nezklame a měla jsem pravdu.
 
 
 
Bax je "špatný" kluk v pravém slova smyslu. Vyrůstající bez otce, s matkou alkoholičkou, ve špatné čtvrti se není co divit, že se dal na dráhu zločince.  V podstatě neměl moc na výběr a ani on sám si už nemyslí, že si zaslouží něco lepšího. Žije ze dne na den a tuší, že jednou (spíše dříve než později) se dostane do problémů, z kterých už nemusí vyjít živý.
 
Přesto v sobě ukrývá Shanea, svou lepší druhou polovičku, která vyplouvá na povrch, když má kolem sebe Dovie. Je ochranářský, starostlivý a něžný (v rámci možností). Ale tyto vlastnosti musí v sobě nejdříve objevit a není to tak úplně lehké.
 
Dovie se snaží ze svého mizerného života vytěžit co nejvíce, má své sny a cíle. A hlavně se snaží přežít ve špatné čtvrti bez svého bratra, který zmizel. Jediné, co jí tu nechal na pomoc je Bax ... ale kdo ví, jestli je on to nejlepší nebo nejhorší, co jí mohlo potkat.
 
*****
 
Knížka je dobře napsaná, poutavý příběh, který se mi těžko odkládal. Není to jen knížka o sexu, nesmyslných hádkách a prázdných řečech "já si tě nezasloužím".
 
Musím přiznat, že kam se zápletka posunula mě celkem překvapilo. Vazby, které vyšly najevo jsem nečekala.
 
Bax/Shane a Dovie byli úžasná dvojice, která k sobě prostě pasovala a vyvažovali se navzájem. Moc se mi líbilo, jak nakonec Shane to dobro v sobě dokázal přijmout. Dovie se uměla dokonale pohybovat na špatné straně města a byla Shaneovi opravdu tou pravou polovičkou.
 
*****
 
Jay Crownover prostě ty "bad boys" umí napsat!
 
 
 
“I don’t know how love works, Dovie. I don’t know how to be anything other than this, but I know the only thing that gives me hope is the idea of you and me. I know I’m not the ideal, not the dream guy, but no one will ever fight for you the way I will...
 
 
 
Hodnocení: 5*
Hodnocení obálky: 2*
 

Žádné komentáře:

Okomentovat